середа, 30 листопада 2016 р.

Завдання - ігри для курсу "Фізична географія материків і океанів " 7 клас

Хто більше знає
 За 3 хв. треба записати якомога більше назв річок, озер, міст, країн, географічних об'єктів, що є на якомусь материку. Чи назв географічних об'єктів, що починаються на певну літеру. Потім можна запропонувати іншим учням показати на карті ці географічні об'єкти.

Дослідники океану
 1. Видатний мореплавець XX ст. Тур Хейердал очолив команду із 7 сміливців і на човні з папірусу, який отримав назву на честь бога Сонця "Ра", здійснив подорож через Атлантичний океан. Маршрут плавання пролягав від країни Марокко, що на північному заході Африки, до о. Барбадос у групі Антильських островів. Визначте, яку відстань пропливли сміливці на човні "Ра".
2. Визначним плаванням Тура Хейердала було плавання на плоту "КонТікі” через Тихий океан. Пліт з дослідниками вирушив у плавання з порту Ліма (Столиця Перу) і досяг островів Туамоту. Використавши карту, визначте, яку відстань здолали відважні вчені.

Дива світу
У яких країнах знаходяться такі дива світу, визначні пам'ятки людської цивілізації, історії, архітектури? Заповніть колонки таблиці та продовжіть перелік.
Диво світу
Країна
Столиця країни
Географічні координати столиці
Велика Китайська стіна
Китай
Пекін

Ейфелева вежа
Франція
Париж

Піраміда Хеопса
Єгипет
Каїр


Країни та їх столиці
Цю гру можна провести при вивченні будь - якого материка, наприклад Південної Америки. У проведені гри беруть участь всі члени команди, які шикуються біля проходів у колону на чолі з капітаном. Капітан першої команди підходить до політичної карти Америки і показує країни, називаючи їх. Капітан іншої команди називає столицю і показує її на карті. Тепер його черга питати наступного гравця суперника. Після цього обидва капітани стають у кінець колони. Якщо відповіді немає - гравець залишається па місці. Виграє та команда, капітан якої буде знову попереду.

Географічне лото
З розрізаних шматочків скласти, якомога швидше, картинку певного материка, океану, озера, моря, острова і відповісти: "Що зображено, що ви про цей географічний об'єкт знаєте?"

Екскурсоводи
 Описати певну територію за планом: фізико-географічне положення; внутрішні води; рельєф, населення.

Краєзнавець
За контуром на карті відгадати країну певного материка, назвати її столицю.

Художники
Користуючись картою треба намалювати олівцями ландшафти якоїсь території.

Пошта
У виготовлені з картону чи тканини кишеньки, з підписаними назвами материків, необхідно розкласти картки з обрисами материків, островів, півостровів, річок, озер, заток, що належать материкам, при цьому не помилившись "адресою".
Третій зайвий
На дошці записують три поняття, наприклад: Амазонка, Ніл, Джомолунгма?
Питають, що зайве?
Ускладнення:скласти тризначне число, яке включає материк, країну та столицю.
Наприклад: 816 (Африка, Алжир, Аддіс-Абеба) і т.п.
Країна    .         Столиця       Материк
1.Алжир                    4. Ліма.                    7.Півд.Америка
2.Перу                       5. Гавана                 8. Африка
3.Куба                       6.Аддіс-Абеба         9.Півн.Америка

Ти мені - я тобі
Грає два учні, при цьому один говорить іншому назву річки, а другий показує, де вона протікає. Наприклад, Ворскла - Полтава, Україна; Ніл- Африка, Єгипет.

Моряк
При вивченні географічного положення, наприклад Євразії, двом учням-морякам треба провести свої кораблі з Калінінграду до Токіо. Учні по карті визначають свій маршрут, вибирають короткий шлях, при цьому, називають географічні об'єкти, через які вони проклали маршрут свого корабля.


Виправ помилку
Неуважний учень виконав завдання на контурній карті і відмітив: Верхню Землю, Білий Ніл, Східні гори, Золотий Іртиш. Чи є такі географічні об'єкти?Виправ помилки і покажи цю географічну номенклатуру на карті.

Географічне слово
При закріпленні географічної номенклатури, наприклад Африки, вчитель називає - Ніл. Учень повинен назвати слово на останню літеру, тобто "Л", з географічної номенклатури Африки (Лімпопо) і показати його на карті.

Ерудити
Пропонується учням уявна мандрівка по карті у вигляді відгадування неповних назв річок. Яка команда швидше заповнить пропуски у цих словах, та команда вважається переможцем.
 К а М а - ліва притока Волги;
 Л є Н а - річка на північному сході Росії;
 С е Н а - річка у Франції;
 К у Р а - річка на Кавказі.


Картограф
1.   Назвати за географічними координатами назви річок і водоспадів, які на них розташовані, і вказати материк,
6° пн.ш., 63° зх.д. -  Анхечь, р. Оріноко, Південна Америка;
18°пд.ш., 26° сх.д..- Вікторія, р.Замбезі, Африка:
43°пн.ш., 79° зх.д. - Ніагарський, р. Ніагара, Північна Америка.
2. Хто швидше знайде координати і географічні об'єкти за координатами (на прикладі Африки).
Пн.ш., 10°сх.д. -?
18° зх.д., 15°пн.ш. -?
м. Тріполі -?
м. Преторія -?
3. Знайти помилку у тексті.
Вчитель зачитує короткі описи з географічними помилками. Вказати на помилки. Наприклад:
"20 червня 1702р. корабель "Адвенчер" з Гулівером на борту вийшову море, покинувши Англію. Корабель йшов під усіма вітрилами до самого мису Доброї Надії. Ось тут капітан наказав зробити зупинку й запастись свіжою водою. Несподівано корабель почав протікати.
Так "Адвенчер" зазимував біля мису Доброї Надії. Тільки у березні 1703 р. на кораблі знову були підняті вітрила".

Плутанина
Гру можна використати для закріплення та перевірки вивченого матеріалу. Учні отримують завдання в якому вказано географічні об’єкти і треба їх розподілити по материкам та по темам.

Немає коментарів: