Завдання-ігри для курсу "Фізична географія"
6 клас
Будуємо місто
Мета гри - створити проект майбутнього міста, враховуючи особливості рельєфу, річної сітки, напрям вітрів, економічні наслідки діяльності людини.
Обладнання: фрагмент плану місцевості (на ватмані, де є прорізи для фішок). набір фішок з умовними знаками об’єктів майбутнього міста, набір карток для спеціалістів (всього набір має 5 карток з завданнями).
І. Завдання керівнику проектної організації:
а) роздайте всі завдання спеціалістам;
б) уважно простежте за виконанням завдань, допоможіть їм;
в) разом з іншими спеціалістами розмістіть на плані місцевості фішки майбутнього міста.
г) перевірте, чи всі об’єкти розміщені вигідно з господарської точки зору, зручно для городян та для їх відпочинку;
д) порадьтеся з іншими спеціалістами та назвіть річку та місто;
е) приготуйтеся до захисту вашого проекту.
ІІ. Завдання головному інженеру.
Для будови необхідний матеріал. На даній території практично у будь-якому місці можна знайти та добувати глину для виробництва цегли. Поміркуйте, де найкраще побудувати кар"єр та цегельний завод. Але заводу необхідно багато води, він забруднює навколишнє середовище. Порадьтеся з метеорологом, картографом, геоморфологом, де найкраще місце для будівництва.
ІІІ. Завдання архітектору.
Подумайте, де можна створити для жителів міста зону відпочинку, де розмістити житлові будинки, адміністративні будівлі, школу, пристань.
ІV. Завдання метеорологу.
На території переважають західні вітри.
Порадьтеся з геоморфологом та картографом, чи буде територія знаходитись під впливом переважаючих вітрів, чи буде захищена рельєфом місцевості? Де найкраще розмістити цегельний завод, щоб він найменше впливав на екологію міста.
V. Завдання геоморфологу.
За планом місцевості визначте, між якими горизонталями знаходиться заплава та тераси річки? Які форми рельєфу на цьому малюнку?
Чи на всій території можна будувати об’єкти? Чому?
За планом місцевості визначте напрям, у якому проходить зниження. Визначте висоту пагорба відносно рівня моря. Запропонуйте найбільш вигідні місця забудови.
Завдання виконати за 15 хв. Захист проектів по 5 хв (25-30 хв).Міста і річки
Учні сидять (наприклад 6 чоловік) один проти одного. Перший учень, звертаючись до учня, який сидить навпроти, називає, припустимо, річку, той повинен негайно назвати місто, яке розташоване на цій річці. Наприклад, перший говорить: "Десна", другий відповідає: "Чернігів", далі цей же учень для третього називає річку Дон, четвертий називає Ростов і т. д.
Той з учасників команди, який затримається з відповіддю, вибуває з гри, і його замінює інший. Якщо з однієї команди виходять з гри підряд два учні, ця команда програє.
Починати гру треба з жеребкування.
Хто більше знає?
Змагаються дві команди по 3-5 учнів у кожній. Учитель оголошує тему завдання: "Азія". Треба записати географічні назви, які пов'язані з Азією: назви річок, озер, міст, країн і т. д. На виконання завдання дається 3-5 хвилин. Виграє та команда, яка більше запише географічних назв.
Другий варіант цієї гри такий. Учитель називає якусь літеру, наприклад "В", і пропонує учням назвати географічні назви, які б починались з цієї літери. Наприклад: Вайгач, Ворскла, Волинь і т.д. Чим більше учні називатимуть географічних назв, тим важче буде підбирати нові.
Очки зараховуються обом командам, але виграє та, в якої записано більше географічних назв.
Чи знаєш ти карту?
Участь беруть дві команди. Викликають двох учнів (по одному від команди) до карти. Один учень стоїть біля карти, а другий-на такій відстані від неї, щоб йому не видно було на карті написів назв географічних об'єктів. Учень біля карти показує вказівкою географічні об'єкти (острови, півострови, озера, моря та ін.). Другий учень, який стоїть від карти на певній відстані, повинен назвати ці об'єкти. Через деякий час учніміняються місцями. Так до карти викликається кілька пар.
Виграє команда, яка менше зробить помилок.
Картограф
Відстань по екватору від точки А ( 0° д.) до точки Б (10°сх.д.) – 5 см.
Визначте масштаб цієї карти. Яка відстань на місцевості між цими точками?
Уявна подорож
Скласти оповідання (невеличке) про подорож у будь-який район планети. Команда повинна творчо описати цей район.
Наприклад: "Топографічний твір про результати геологічної розвідки".
"У глибину віків" - геологічна подорож. Карта - щоденник уявної експедиції і т.д.
Лісові робінзони
Уявіть, що на початку вересня ви пішли у ліс по гриби (у тайгу) та заблукали. У вас є чоботи, куртка, коробка сірників, два бутерброди. Які ваші дії?
Географічні запитання
Учасники гри поділяються на дві команди: №1 і №2. Починається гра з жеребкування. Наприклад, починає команда №1. Капітан цієї команди, за домовленістю з членами своєї команди, ставить 10 запитань на географічні теми, а члени другої команди повинні дати відповіді, починаючи тільки з якоїсь однієї літери. Літеру називає капітан команди №1, наприклад літеру "П".
Запитання
1. Якого ви знаєте відомого російського мандрівника-географа? (Пржевальський)
2. Назвіть країну нашої планети. (Парагвай)
Географічне лото
Для гри необхідно кілька великих карток (20 х 15) з наклеєними на них частинами географічної карти із зображеннями. Картки помічаються умовними знаками цих географічних об’єктів, окремо додаються стрічки паперу з їх назвами.
Хід гри
Один з учнів бере стрічки паперу та зачитує назви об’єктів. У цей час інші учні повинні швидко накласти на велику картку маленьку. Виграв учень, котрий швидко та правильно закриє всі географічні об’єкти на великій картці.
Шифрувальник
Зашифруй своє ім'я або ім'я свого героя, за допомогою географічних координат любих географічних об'єктів.
Визнач зашифроване слово
Відомо, що географічними координатами можна зашифрувати будь-яке слово. За даними координатами визначте географічні об’єкти. Початкові букви назв об'єктів визначать зашифроване слово.
Немає коментарів:
Дописати коментар