середа, 30 листопада 2016 р.

Завдання-ігри для курсу "Соціальна та економічна географія світу" 10 клас

Асоціація
На картках записати слова-асоціації, в яких відображається якась істотна риса, особливість тієї чи іншої держави. Необхідно відгадати країну, показати її на карті. Наприклад, "ця держава об'єдналась у 1989 році, займає провідне місце в світі за виробництвом автомобілів". (Німеччина).

Відгадай
1.За контуром відгадати країну певного регіону і показати її на карті, назвати столицю і все, що про неї відомо.
 2.Дається опис країни, учні повинні відгадати її показати на карті.

Учитель
Один учень називає державу, наприклад Центральної Азії, а інший – показує її на карті.

Хто швидше?
За 3 хвилини записати, якомога більше назв держав, наприклад Африки.
Туристична подорож
Творча гра, де перед учасниками постають проблемні запитання. Якорієнтири у грі необхідно знати економічні цифрові показники, рівень розвитку, соціальний захист, економічний простір досліджу­ваної країни.
Ведучий:«Уявіть собі, що ви хочете поїхати до іншої країни, щоб поповнити свої знання як фахівець, реалізувати своїможливості. Учасники поділяються на групи і досліджують життя вибраної ними країни. Через 5-10хв вони доводять, чому ця країна найбільш сприятлива для поїздки. Готуючись, необхідно орієнтуватись на такий план.
1. Причина поїздки.
2. Чим би хотіли займатись під час відрядження?
3. Які можливості та природні умови країни, куди ви вирушаєте?
4. Як швидко хотіли б виїхати, чи надовго?
5. Якою мовою володієте?
6. Який вік, сімейний стан?
7. Що взяли б з собою з речей?
8. Яка країна найбільш сприятлива?
а)     закони,
б)     податки,
в)     рівень розвитку,
г)     прибуток на душу населення.
д)     та інші дані про соціальний захист людини.
9. Яке місто ви вибираєте для проживання? -
а)     яка у ньому промисловість?
б)     яке обслуговування?
в)     екологічна ситуація?
г)     рівень життя та перспективи розвитку міста?
д) Якщо у вас будуть фінансові труднощі, чи будете ви шукати роботу? Що будете робити у цій екстремальній ситуації?
В ході гри учасники розподіляються на кілька груп і кожна з них захищає свій проект відрядження.

Країнознавці
Учасникам гри називається країна і вони повинні назвати 10 іменних назв тагеографічних показників, які характеризують цю країну. За кожну правильну назву - 2 очка.
Наприклад: Франція.
1.Місто. 2. Річка. 3. Тварина. 4. Гора. 5. Промисловість. 6. Історичне явище. 7. Вчений. 8. Письменник. 9. Діяч мистецтва.10. Відкриття.
Орієнтовні відповіді.
1. Ліон. 2. Рона. 3.Мул. 4. Альпи. 5.Парфюрмерія. 6. Паризька комуна. 7. Ж.Кюрі. 8. Віктор Гюго. 9. Роден. 10. Радій.
Клас поділяється на кілька команд, кожна характеризує окрему країну,підраховуються правильні відповіді і визначається команда-переможець. Як варіант гри проводиться індивідуальне представництвовід команди. В такому разі гра повторюється кілька разів.

Географічне доміно
Географічне доміно виготовляють, замінивши кісточки картка­ми, а очки - назвами об’єктів. Картки ділять на дві рівні частини, на кожній з яких зазначають різні або подібні за змістом об’єкти. Кількість карток залежить від груп об’єктів, введених у гру.
Групи  об'єктів: 1 - Україна; 2 - Білорусь, З - Польща, 4 - Чехія, 5-Угоршина, 6 - Росія, зміст карток може бути
1-1        Київ – Ніжин
1-2        Запоріжжя - Гомель
1-3        Одеса – Краків
1-4        Ужгород - Прага
1-5        Львів –Дебрецен
1-6        Донецьк - Москва
2-2     Запоріжжя – Херсон
2-3     Санкт-Петербург – Варшава
2-4     Брест – Острава
2-5     Гродно – Будапешт
2-6    Могильов – Воронеж
3-3     Гданськ – Люблін
3-4     Плоцьк – Пльзень
3-5     Білосток – Печ
3-6     Катовіце – Саратов
4-4     Кошіце – Братіслава
4-5      Брно – Дунайваров
4-6      Готвальдов – Плоєшті
5-5      Мишкольц – Дієр
5-6      Сегед – Констанца
6-6      Бухарест - Чернігів
Під час гри, як і в звичайному доміно, спочатку поділяють картки  між собою порівну. Потім згідно з чергою кладуть на стіл по одній картці. Далі приставляють до неї подібними сторонами інші картки.
Гру припиняйте тоді, коли правильно розташуєте всі картки або коли подальше прикладання їх стає неможливим.
Виграє  той, хто залишається без карток.

Географічні анаграми
1. У кожному з наведених п'яти слів переставте букви так, щоб вийшла назва міста або річки:
Дно
Гра
Рука
Повіки
Муар
2. У кожному з п'яти наведених географічних назв переставте букви так, щоб вийшли інші географічні назви:
Нева
Куба
Іраку
Ельбрус
Токіо
Відповіді:
1. Дно – Дон; гра – Рига; рука – Кура; повіки – Київ – муар – Амур;
2. Нева – Відень; Куба – Баку; Ірак – Каїр; Ельбрус – Ельбурс; Токіо – Кіото.

Немає коментарів: