середа, 30 листопада 2016 р.

Завдання-ігри для курсу "Соціальна та економічна географія України" 9 клас

Депутати
У вступному слові ведучий пояснює, хто такий народний депутат, його функції та права. Далі ведучий пропонує уявити себе, що вони дорослі. їх "виборці" висунули їх у "кандидати у народні депутати".
Серед невідкладних проблем, які назвали виборці - це врятування забрудненої місцевої водойми. "Кандидати" повинні знайти шляхи вирішення цієї проблеми. Для цього розробляють програму дій по покращенню стану місцевої водойми.
(У роботі використовуються дані, одержані під час екскурсії, інформація з газет та журналів.)
Після закінчення роботи "кандидати" виступають зі своїми програмами. "Виборці" їх заслуховують, задають питання, висловлюють свою думку. Потім у результаті голосування та обговорення "виборці називають найбільш перспективні та цікаві програми.

Поле чудес
Учасників ділять на 2-3 команди. Представники кожної з них по черзі називають букви загаданого слова, намальованого на дошці,за допомогою карток-рисочок. За відгадану букву команда одержує очко.
Обладнання: дзиґа та великий лист паперу, на якому зображено коло. Коло розграфити на сектори:
"Підказка теми"
"Підказка букви"
"Повтори хід" (називати дві букви підряд, навіть якщо перша неправильна).
"Банкрот"
Незаповнені сектори дають право гравцю називати свій варіант букви або слова.
Де це знаходиться?
Учитель зачитує короткий опис різних природних комплексів, міст, економічних районів. Гравці визначають за описом об’єкт.
Виграє учень, який дав найбільше правильних відповідей. Цю гру можна застосовувати у будь-якого класі.

Чи ростиме тут?
Дня проведення гри потрібна настінна географічна карта Укра­їни, а також стрілки-показчики з назвами рослин, наприклад, сільськогосподарських культур: жита, пшениці, вівса, цукрових буряків, кукурудзи.
Усі сідають за стіл, на якому розкрита карта. У центрі ведучий. Біля нього розкладені лицьовою стороною вниз стрілки-показчики. Ведучий бере одну із стрілок, не перевертаючи її, кладе на будь-яке місце карти і називає одного з учасників гри. Останній перевертає стрілку-показчик, зачитує назву рослин і відповідає "так" чи "ні". "Так" означає, що рослина в цьому місці росте або може рости, "ні" - не росте.
Щоб відповісти "так" чи "ні", треба знати ґрунтово-кліматичні умови району, позначеного стрілкою. Сумнівні відповіді переві­ряються.
Ведучий має право і повинен періодично запитувати окремих учасників: "Чому тут вирощують цю рослину?", "Які умови потрібні для вирощування цієї культури?" тощо.
Перемагає той, хто дасть найбільше правильних відповідей.

Чиє місто?
У цій грі кожний учасник представляє якусь одну область Ук­раїни. Ведучий за списком зачитує назви міст, розташованих у різних областях України.
Наприклад. Місто Ромни. Чиє місто? Той, хто представляє Сумську область, відповідає: «Моє місто».
Ведучий. А ти хто?
Учень. Я Сумська область.
Згідно а правилами гри ведучий називає міста тільки областей, включених у гру. Коли ніхто не відповідає, або два учасники визна­ють місто своїм, ведучий з’ясовує, хто допустив помилку, і реєструє її.
У кінці гри підрахуйте кількість зроблених помилок і за їх кількістю визначте, хто зайняв перше, і хто останнє місця.

Встанови відповідність
1. Кам’яне вугілля                                          А. Криворізьке
2. Нафта                                                           Б. Шебелинське
3. Природний газ                                            В. Донбас
4. Торф                                                             Г. Замглайське
                                                                          Д. Долинське

Немає коментарів: